Kosthold

Rammeplanen for barnehagen gir føringer om at «gjennom medvirkning i mat- og måltidsaktiviteter skal barna motiveres til å spise sunn mat og få grunnleggende forståelse for hvordan sunn mat kan bidra til god helse».

Vi er opptatt av å gi barna gode matvaner med fokus på matglede. Vi serverer næringsrik og variert mat med frukt og grønt hver dag. Det betales 600,- per mnd. for full kost. Barna får varm lunsj fra catering Lille Persille to ganger i uken. Til andre måltider serveres det: havregrøt en gang i uken, brød/knekkebrød med pålegg, i tillegg til mat som vi tilbereder med barna f.eks. vafler, brød, suppe, pizza o.l.

Vi følger helsedirektoraters retningslinjer for mat og måltider i barnehagen, les mer her:

Mat og måltider i barnehagen - Helsedirektoratet